13 september 2016

GU.

Idag har jag ordnat mitt första GU, som det så fint heter på Volvo. GruppUtveckling. Ibland heter det också Arbetsdagar. Till skillnad mot vanliga arbetsdagar...?

I alla fall. Vid halvnio dök folket upp hemma hos mig. Vi började med kaffe och macka, ute på altanen. Redan då var det finväder! Efter någon timme var det dags för tipspromenad. Jag hade fixat en sån där tipspromenad som utmynnar i en tävling senare. T ex, första frågan var "Vem gör högst?" och så är de tre alternativen, tre namn på gruppen, "1. Anna X. Tomas 2. Stig" De flesta fattar då ingenting utan börjar spekulera i vem som kanske har klättrat högst/bor högst... osv. När hela tipspromenaden så är de olika frågorna, olika tävlingar. Så i fråga 1 så var frågan egentligen "Vem gör högst torn" - bygg ett torn av klossar/duplo under en minut och kolla vem som har högst torn... Det är sen rätt svar på första frågan. Okej, lite svårt att förklara men kul att göra.

Efter tipspromenaden var det dags att börja med käk. Jag hade delat in gruppen i tre smågrupper, varav en gjorde förrätt, en varmrätt och en efterrätt. Vi smaskade i oss förrätt och varmrätt och tog sen en paus där vi först gjorde alla tävlingarna och imponerades av att en grupp prickat in sex rätt, medan en annan hade NOLL rätt. Jag vet inte vilket som är mest imponerande egentligen.

Efter lek så hade vi en liten musikquiz. Alla hade fått välja en låt med filmtema, som jag gjorde en playlist av och som vi spelade. Folket fick gissa vilken låt, vilken film och vem som hade valt den... sen fick den som valt låten berätta varför hen hade valt den filmen.

Avslutningsvis så drack vi kaffe, åt efterrätt och satt och diskuterade jobb och livet i någon timme innan det var dags för oss att avsluta dagen.

Jag tycker att det blev väldigt lyckat och jag hoppas att gruppen tyckte likadant och att de kunde njuta av att ta det lugnt en dag. Det är de väl förtjänta av :) Imorgon är det fullt ös igen.

2 kommentarer:

  1. Lät jättemysigt och roligt!! Bra jobbat sis! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, tack! Det verkar uppskattat!

      Radera

Hej! Skriv gärna en rad, eller två. Jag älskar kommentarer!