5 oktober 2016

Bad & träning.

Oj, vilken lång dag det har varit! Vi gick upp klockan 4:15 och nu är klockan 22:45 och alla är i säng. Vissa sover tungt, andra kommer snart att den vägen vandra.

Flygturen gick bra, som tur var kunde både F och jag sova en liten stund. F var mer motsträvig till idén än vad jag var, men till slut så. Efter bagageupphämtning och busstur så var vi på rummet vid 13:30, egentligen 14:30 svensk tid. Vi bytte om och stack direkt ut till poolen. F kastade sig i och var som ett stort leende hela hon. Efter bad blev det mellis med frukt, glass och chips och sen blev det bad igen. Ganska länge. Frida var alldeles blå om läpparna men "nej!! jag fryser inte!". Hon var verkligen som en fisk i vattnet. Det var 27 grader i luften och 29 i poolen, det passar fint för en fryslort. Under sommaren har hon i princip inte alls doppat sig, utan bara varit i till knäna... Men idag tog hon revansch.

Efter att ungarna duschat så kände Annie och jag att vi måste röra på oss. Det var typ dags för middag så det fick bli ett kortare pass. Jag har lyssnat på Träningspodden med Jessica och Lofsan och blivit inspirerad av ett högintensivt pass som de döpte till Almenäspokalen. Det består av 6 st burpees, 10 armhävningar och 20 djupa knäböj + 200 m löpning. Detta körs sex varv, utan vila mellan. Det passet körde jag och en kollega igår morse. Då tog det 23 minuter och var rejält svettigt.

Idag körde Annie och jag men bytte ut armhävningar mot tricepspress och gjorde utfallsgång i stället för knäböj. Alltså; 6 burpees, 10 tricepspress, 20 utfallssteg och 200 m löpning. Idag tog det 18 minuter och det var så jädra jobbigt. Jag eftersvettades i en timme efteråt... 27 grader är rätt varmt för en ovan att träna i. :)

Vi käkade middag på byn, handlade förnödenheter och efter att ha fått barnen i säng körde vi ett pass yinyoga, från Sats online. Kvällen avslutades med vin och choklad på balkongen, med havsbruset i öronen.

Dagens roligaste kommentar kom från Frida när vi sitter vid poolkanten och precis har badat:
"Ååååh!!! Jag längtar tills imorgon!!!"
Både Annie och jag blir lite förvånade... det är ju NU det är nu, det som vi har längtat efter... Vi frågar varför hon längtar tills imorgon.
"Jamen, för då ska vi ju bada ÄNNU MER!!!!!"

True that. Men, jag tar i alla fall den här dagen till mitt hjärta. Skönt med värme, havsutsikt, solnedgång och mysiga ungar med spralliga ben. Och en fin vän att hänga med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Skriv gärna en rad, eller två. Jag älskar kommentarer!