13 november 2016

Magnesium.

Igår fick ni ett boktips, idag får ni ett hälsotips: Börja käka magnesium.

Jag började någon gång i våras och efter någon månad frågade min kära vän Ida, om jag märkte någon skillnad. Njae, det tror jag inte, sa jag.
Jaså, har du fortfarande mensvärk alltså?
Eh... näe, det har jag ju faktiskt inte. Nä!! Det har jag faktiskt inte haft!!! Och inte värk vid ägglossning heller!!!

Och sen sover jag faktiskt mycket bättre också, speciellt sen jag började ta dem på kvällen. Att ta dem på kvällen funkar också bättre för magen.

Ja, och så, anledningen till att jag började ta dem; att slippa kramp på långpass.... det funkar också fint!

Men det bästa är ändå att slippa mens- och ägglossningsvärk. Så, prova du med. Jag tar de här just nu men de är snart slut och då blev det de här i stället.

3 kommentarer:

  1. Jag har också precis börjat med det! Köpte dock Holistics Magnesieum, och dito B12 och D-vitamin... Tar du det också?
    Hoppas verkligen det funkar mot mensvärk med magnesium.

    SvaraRadera
  2. Hello! Ett annat knep mot mensvärk är... yinyoga! Prova vridningar o bananasana o kanske även fjärilen :-) kram AK

    SvaraRadera

Hej! Skriv gärna en rad, eller två. Jag älskar kommentarer!