2 november 2016

Mamma älskar mig.

 Det har ju cirkulerat ett formulär på Facebook där mammor har ställt frågor till sitt/sina barn. Jag var tvungen att haka på, och fick mig lite fniss och blev glad i hjärtat. Det är roligt att se skillnaden som åldern och därmed mognaden ger. Bella är ju som en vanlig människa :) hon kan tänka ur mitt perspektiv. Frida är på väg ur det men tror ändå att det som hon tycker är roligast, är det som jag också tycker är roligast. Och Abbe svarar ju egentligen bara så som han själv tycker, alltså det som han själv vill göra/tycker om. Dessutom säger han fortfarande "han" om allt som är någon annan person... 

Jag har försökt skriva så som de sa... därav konstig stavning och ordföljd :)

1. Vad brukar jag säga till dig?
B: Älskling.
F: Go’natt
A: Att jag får inte ha paddan.

2. Vad gör mig lycklig?
B: När du får cykla mountainbike
F: När jag säger ”jag älskar dig”
A: När han vill leka med mig, när han vill busa med mig och gå till lekparken med mig.

3. Vad gör mig ledsen?
B: När folk är elaka (mot andra)
F: När jag säger ”du är dum”
A: När nån säger dum

4. Hur får jag dig att skratta?
B: När du kicklas och när du säger nåt roligt
F: Kickla mig
A: När du busar.

5. Hurdan var jag som barn?
B: Busig, stark och lång.
F: Så som det var på tavlan. Du hade en tofs och såg nästan ut som Madicken.
A: Två år.

6. Hur gammal är jag?
B: 40
F: 40
A: 40

7. Hur lång är jag?
B: 1,85 m
F: Jag kan inte det. Jag vet inte vad det heter.
A: Så här (visar med handen, ungefär en meter). Titta på din kropp, du är lång.

8. Vad är min favoritsysselsättning?
B: Att cykla mountainbike
F: Vara på Liseberg och åka karusell
A: Leka och ha datorn och äta kyckling och popcorn

9. Vad är jag jättebra på?
B: Att cykla mountainbike
F: Ta hand om barn.
A: Och knyta, en grej.

10. Vad är jag inte så bra på?
B: Jag vet inte… Att sy byxor och tröjor.
F: Göra så här (visar med munnen, ett tricks som jag inte kan)
A: När du inte gör dina läxor.

11. Vad jobbar jag med?
B: Volvo, bilar. Att sitta i dem och se så att de blir bra, att man ser bra.
F: Volvo. Är chef väl.
A: Med datorn.

12. Vad är min favoritmat?
B: Sushi
F: Hamburgare
A: Pannkakor.

13. Varför är du stolt över mig?
B: För att du är en bra mamma.
F: För du är min mamma.
A: För att jag blir det.

14. Om jag var en seriefigur så vem skulle hon vara?
B: Jag vet inte…
F: Dumbo.
A: Spiderman.

15. Vad gör du och jag tillsammans?
B: Orienterar, klättrar, har kul
F: Mysa i soffan.
A: Datorn.

16. Vad är likheten mellan dig och mig?
B: Båda gillar orientering och klättring.
F: Ögonfärgen
A: Såhär. I ansiktet.

17. Vad är olika mellan oss?
B: Att du kan köra mtb och det kan inte jag. Att du jobbar och det gör inte jag.
F: Du har en annan färg på ditt hår
A: Fötterna.

18. Hur vet du att jag älskar dig?
B: För att du är min mamma och för att du har sagt och för att du gillar oss. Jag bara vet det.
F: För att du är din mamma och du tar hand om mig och jag känner det.
A: Mamma älskar mig.


4 kommentarer:

  1. Fniss! Och gulligt och härligt!!

    SvaraRadera
  2. Du är ju bättre på att baka än att sy! Och lång är du, det ser man ju. 😀

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är nog bättre på att vara lång än på att baka också...

      Radera

Hej! Skriv gärna en rad, eller två. Jag älskar kommentarer!