12 november 2016

Omgiven av idioter.

Dagens boktips för alla som är intresserade av att lära sig mer om sig själv och andra. Och som av en händelse kan ni få ett utdrag ur dagens dialog.

Jag: Hej! Jag heter Anna, och det är så att du har råkat sätta in pengar på mitt företag. Det står en notering om att det är betalning för en julresa. Och jag anordnar inga sådana, så jag tänkte att du kanske ville ha tillbaka dina pengar.
Mannen: Jaha, det låter konstigt. För jag vet att jag skrev rätt nummer, det vet jag. 
Jag: Jahadu, men om det är så att du kommer på att du har gjort fel så kan du ju ringa det här numret.
Mannen: Jaha, okej.

Jag förstår att man blir lite ställd om någon ringer och säger att man har fört över pengar till fel konto och erbjuder sig att betala tillbaka dem. Men ändå, det är väl liiiiiite knasigt att ändå hävda att man vet att man har gjort rätt. När man uppenbarligen inte har gjort det.

Ni kan väl läsa boken så kan vi analysera mannen tillsammans... Men jag gissar på blå...

------------
Uppdatering: Haha, jag skrev ju aldrig vad boken hette... Den heter i alla fall "Omgiven av idioter - hur man förstår de som inte går att förstå sig på"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Skriv gärna en rad, eller två. Jag älskar kommentarer!