5 november 2016

Veckan som gick.

I måndags morse tidigt skjutsade jag makeN och Bella till flygplatsen. Nu var det deras tur att resa och målet var Florida. De landade i Miami och stannade där tills igår då de drog vidare till stränderna utanför Orlando. De har skickat bilder på pancakes, donuts, waffles, enorma burgare och jag äääääälskar den amerikanska skräpmaten, som ni nog vet från Hawaii-resan. :) I övrigt har de badat en hel del, i både hav och pool, beundrat art deco arkitekturen och tagit en tur ut till Everglades för att titta på alligatorer... Nu är de i goda vänners lag, makeNs bästa vän med familj är också och semestrar  där (ingen slump :)) så nu är planen att göra Magic Kingdom och lite sånt kul, till på onsdag då det bär av hemåt, för att komma fram på torsdag morgon.

Abbe och Frida blev upphämtade av mormor och morfar som kom sent på söndagskvällen och tog med sig minstingarna hem på måndagen, med tåg. Där har de det bra och enligt rapporter är de som hästar och spelar en massa kort och verkar vara nöjda med livet. Jag ska åka ner om några timmar och imorgon åker vi hem alla tre.

Och jag då. Ensam i ett stort hus! Med oändliga möjligheter till att göra vad jag vill!! Jaaaa. I måndags var jag spontan och fick ihop en träff med min fina Lina. Det blev asgarv och samtal högt och lågt. Som vanligt var det alldeles för länge sen vi sågs så det finns så mycket att prata om, så vi var båda alldeles torra i munnen efteråt. :D

Efter det har jag mest jobbat och så har jag tränat lite yoga, både hemma och borta och träffat en annan bästa vän på bortaträningarna.

På kvällarna har jag varit så trött!! Jag har inte kunnat ta mig för något här hemma och maten har inte varit högsta prio, i smak-och nyttighetsperspektiv alltså.

Det är väldigt skönt att slippa hämta/lämna stressen och det är bra för mig att vara ensam ibland, men det ska bli väldigt härligt att få hem kidsen igen, så det blir lite ordning på mig! :)

Nu ska jag försöka få lite ballabarn-jobb gjort innan jag sätter mig i bilen och kör söderut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Skriv gärna en rad, eller två. Jag älskar kommentarer!