22 januari 2017

Ballabarn 2017.

2016 började väldigt bra för Ballabarn och jag älskade mina ballabarnfredagar. Men så fick jag ju den tillfälliga tjänsten som gruppchef och bestämde mig för att satsa på det, vilket innebar att jag började 100% på Volvo - no more ballabarnfredagar. 

Det var rätt beslut, men jag saknar fotograferingen och jag saknar mina fredagar så då måste åtgärder vidtas. Balans är viktigt.

Jag vill tacka ja till alla roliga uppdrag som kommer in och jobba kanske var 5-6:e vecka hemma med ballabarn. Jag tror att jag just nu har ett upplägg som gör att jag kan bli snabbare i mina leveranser, vilket är ett måste för att hinna med. 

Och så var det där med balansen. Blir det för mycket på jobbjobbet så är det Ballabarn jag kommer att dra ner på. Ballabarn ska mest vara roligt. Lite stress och lite jobb är okej, men mest ska jag bli glad av att tänka på Ballabarn. 

Så. Målet är att tacka ja till alla roliga uppdrag, med en god känsla i hjärta, mage och hjärna. Jag ska vidareutveckla sättet jag jobbar på för att inte känna mig stressad av att göra själva redigeringsjobbet. Och jag ska unna mig att vara ledig från Volvo-jobbet var 5/6:e fredag för att kunna ägna en heldag åt Ballabarn. 

Så får det bli. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Skriv gärna en rad, eller två. Jag älskar kommentarer!