29 januari 2017

Njutomhus.

Natten till fredag väcktes jag av Abbelito som drömde att Pinneman hade träffat ett monster. Jag tröstade, kramade, stoppade om, sjöng Trollmors visa och gick ner igen. Hann precis lägga mig, då han ropade igen. Kissnödig! Okej... upp igen. Kissa. Bums i säng. På väg ner i trappan igen hör jag något oroväckande... ulk, ulk, huäääh. Han kräks. Inte så mycket men ändå så att jag fick byta lakan och nattlinne. Så, duscha honom, byta sängkläder, bädda om... "Mamma, det är blött här... och kladdigt..." Ahhh... jag hade missat en kräkblubba på täcket, och förstås vänt den neråt... Så, upp med ungen och bort med alla sängkläder igen, inkl duntäcket. Ungen fick sova hos oss. Vi somnade om till slut. För att veckas någon stund senare av ett nytt ulk, ulk, huuäääh. I vår säng. Den klarade sig dock hyfsat, det mesta kom på kudde och pyjamas. Så, bort med det, skölja av ungen och sen zzzzzz... Jo, det var en mild variant, trots allt. 

Fredagen var han som vanligt, minus matlusten. Alla barnen var hemma och makeN drog till Torsby för att åka längdskidor med bror & brorsdotter. En ganska lugn och skön fredag ändå. 

Igår, lördag, behövde vi alla komma ut, efter en heldag inomhus. Vi byltade på oss kläder, packade matsäck och drog till skogs. En skog som vi inte varit i förut. Fin!

Fikastopp.

Varm choklad och dladdkakemuffins. Och knäckepizza! Inget av barnen åt, men jag tryckte i mig min halva - det är riktigt gott!

Barnen fyndade ben i skogen... Kanske ett monster? Dinosaurie?

En väldigt fin dag helt enkelt!

I en väldigt fin skog!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Skriv gärna en rad, eller två. Jag älskar kommentarer!