22 januari 2017

Sköna söndag.

Igår gjorde jag något jag funderat på i några år men inte fått tummen ur att göra... Jag tog hål i öronen! Inspirerad av kompisen Magda som gjorde det för ett par veckor sedan. För vissa av oss tar det lite längre tid att komma till skott... :) Vi var på en piercingstudio, eller vad det nu heter, för enligt Magda som gjort lite research så var det det bästa och säkraste. Magda skulle dit och köpa ny saltsprej (som man har för att hålla hålet/såret) rent och jag sa att om det finns drop in så gör jag det! Och det fanns... så jag gjorde.

Jag var inte så nervös för själva sticket... jag har ju trots allt fött tre barn. Mer för hur hela det här ska förändra resten av livet :) Jag som alltid varit en som INTE har hål i öronen... är nu helt plötsligt eehmm.... mer tjejig? ;) Och vad ska jag ha för pluttar/pluppar/ringar? Ingen aning! Vad har jag för stil? Ingen aning!! Kommer de fastna i hjälmen? Ingen aning... Kommer jag ångra mig? Vet inte. Men just nu känns det lite spännande. :)

Och det är lite meckigt. Jag "fick" inte träna mtb idag t ex. Jag ska undvika svett och smuts i såret och med mtb är ju risk för både det ena och andra. Så nu sitter jag har med myror i brallan.

Idag har det varit väldigt lugnt. MakeN gjorde söndagspancakes till frulle och drog sedan ut på cykeltur. Ett tag var jag i ofs ensam med sju ungar men just nu är det bara två... som pysslar... Jag har tvättat alla träningskläder, gjort hudkräm och fick tid över att sitta vid datorn... Kanske ska ta tag och göra en omgång surkål också. Vi hade visst lite för mycket vitkål. Så får det bli. Med ingefära!

En hemmapysslarsöndag - det är fint det.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Skriv gärna en rad, eller två. Jag älskar kommentarer!