16 januari 2017

Träningsmål 2017.

Annie och jag har bestämt oss för att köra Åre Extreme Challenge (ÅEC) i sommar. Det är ett lopp där man paddlar kajak över Åresjön (ca 18 km), springer 4km uppför Åreskutan (vilket är 1000 höjdmeter och kallas för "Vertical K") och sen 11 km nerför på andra sidan till Huså. I Huså hoppar man på cykeln och avslutar med 31km mtb innan målgång på Åre torg. Jag räknar med att det hela tar runt 9 timmar. Om jag nu lär mig paddla... Ja, jag har paddlat kaNOT. Det här med kaJAK är något annat. Men i vår ska vi gå kurs, Annie och jag... 

Så. Det som jag tränar för just nu är att klara av ÅEC i början av juli. Det är det mitt SMARTa mål handlar om.

Specifikt: Komma i mål på ÅEC med ett leende på läpparna.
Mätbart: Under 9 timmar.
Accepterat: Japp, Annie är med på detta.
Realistiskt: Det är det. Om jag lär mig paddla och vi håller oss skadefria.
Tidsbegränsat: 1 juli, 2017

Men såklart ska vi också köra AIM i Lindvallen! Och i år ska vi våga satsa på att vinna - på riktigt våga försöka. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Skriv gärna en rad, eller två. Jag älskar kommentarer!