26 mars 2017

VAB & chefandet.

Nu när det verkligen borde vara slut på vabbandet tog det full fart i det här hushållet förra veckan. Först ut var Bella som toppade på 39,9 i temp, tätt därefter kom Abbe som också tempade in på 39,9 och just när vi andades ut och skulle skicka alla till skola/förskola så tempade Frida in på 39,9 (men toppade på 40,1), Abbe blev hängig igen och tre i familjen fick löss (jag var en av dem... huuu). Så fredagen blev hejkonbejkon med lusmedel och febernedsättande och allmän tandagnisslan.

Och jag var på jobbet i huvudet. MakeN tog de första fyra dagarnas vab... Först var jag på gruppaktivitet med min förra grupp, i två dagar och sen var jag ju tvungen att jobba ikapp det som jag missat när jag var borta... Det gäller ju att vara närvarande med nya gruppen, och det är inte helt enkelt. Dels så har det varit en vattenläcka så att de inte sitter där de ska, dels så är ena halvan placerade nere i fabriken, som är en kilometer bort... Och så har jag ju en massa möten med ledningsgrupp och allt vad det nu är.

Så. Det är fullt ös och svårt. Men kul också. Det är kul att lära känna individerna i den nya gruppen men det tar ett tag att lära känna själva gruppen, i och med att de bara ses en gång per vecka, på gruppmötena.

Nästa vecka ska vi iväg på GU (grupputveckling) och då ska vi fokusera på att lära känna varandra och gruppen. Det ska bli spännande. Men det är mycket jobb i och med att jag är ny... Jag känner att alla övningar måste ha ett syfte och en mening - inte bara att de är roliga...

Vi hade en väldigt fin helg med mycket njutomhus. Igår var vi och cyklade i några gupp samt spelade kubb där jag har cyklat mtb några gånger, Rigortorpet - det är ett mysigt ställe. Idag var Frida, Abbe och jag på en 4H-gård med kompis + barn. Det var kul att ses men själva tillställningen funkade väl så där :) Frida var väldigt gnällig, frös och var blå om läpparna... Vilket förstås var mitt fel. När vi åkte hemifrån var det sol och superskönt, 11 grader i skuggan, vindstilla. När vi kom fram till 4H-gården var det 5 grader och iskall vind... Så vi hade för lite kläder med oss... Men vi tittade på några djur och fikade snabbt... Så just då kanske det inte var njutomhus, men väl hemma igen så var det sol och varmt. :)

När vi kom hem, just innan vi skulle iväg på skridskor, tog jag tempen på Frida - 39,1.

Och ja, min första känsla var fan. Och den andra var "men lilla skruttan då..., det förklarar saken". Sen fick både makeN och jag panik för ingen kunde absolut vara hemma på eftermiddagen. Gah! Hur slåss man liksom om vem som har mest rätt att få jobba?? Det är ju såklart jag. Fast det var vi inte eniga om.

Men, som TUR är så landade mina föräldrar i Sverige efter flera sköna veckor i värmen! Så, mamma har lovat att komma hit imorgon och ta hand om pyret. Så både makeN och jag får vara med på våra superviktiga möten. :I

Det är svårt. Jag vill kunna vabba och vara närvarande hemma. Och jag har varit det alltsomoftast förut, men nu är det svårt. Ett tag till gissar jag. Lagom till nästa vabruari kanske :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Skriv gärna en rad, eller två. Jag älskar kommentarer!